Menunggu untuk melakukan sesuatu

Ogos 07, 2014
Ramai malahan diri aku sendiri, menunggu dan terus menunggu untuk melakukan sesuatu perkara itu. Dalam cerita ini, aku kaitkan dengan menunggu untuk berubah. Berubah dari segi kewangan. Aku terperangkap di dalam kewangan dengan hutang-hutang yang sedia ada. Dan jalan penyelesaian kepada permasalahan ini adalah menghasilkan lebih banyak wang dan mengurangkan perbelanjaan.

Aku mencari segala keperluan untuk perubahan ini dan aku sudah jumpa caranya. Tetapi aku menunggu masa yang sesuai untuk melakukannya. Akibat daripadanya, aku sudah kehabisan begitu banyak masa dan hutang yang sedia ada semakin bertambah.

Dan ianya membuatkan hidup aku semakin tertekan. Dan sebetulnya, aku tidak perlu menunggu masa yang sesuai. Aku perlu berani melakukannya walau pada masa yang tidak sesuai. Ini yang dinamakan risiko! Dan hampir kebanyakkan orang tidak berani mengambil risiko untuk berubah kearah yang lebih baik! Ini yang membezakan antara kelas atasan dengan kelas bawahan. Ini yang sebenarnya masih ada di dalam kehidupan aku!

Tidak perlu menunggu masa untuk berubah sebaliknya tengok masa yang berlalu tanpa ada perubahan dan mula menyesal dengannya! Ada kalanya, menunggu itu mengambil masa yang sangat lama. Jadi, tidak perlu melihat masa, terus dengan perubahan. Dan perlu ilmu yang cukup untuk berubah. Keluar dari kehidupan selesa dan mula menjadi kaya.

Berani mengambil risiko dengan cara yang betul.

Yoshh!!

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.