Aku tak mungkin menghalalkannya!

Oktober 29, 2014
Betul-betul susah aku nak lupakan apa yang berlaku pada aku dalam masa terdekat ni. Hanya kerana ingin menjaga periuk nasinya, aku dipaksa untuk support bisnes rakan.

Jumlah yang dipaksa oleh rakan aku sendiri, amat besar pada diri aku. Dan ianya amat-amat bermakna. Itulah kan orang cakap, wang mampu mengubah manusia dengan begitu mudah.

Aku percaya pada rakan aku. Sebab aku kenal dia dalam tempoh yang lama. Tapi bila jadi keadaan macam ni, kepercayaan aku yang dah bertahun lamanya tu, hilang macam tu je.

Aku sendiri tertanya-tanya, macamana bisnes nak maju kalau memaksa pelangan untuk support perniagaan kita? Apa buat bisnes dalam jangka masa pendek ke?

Ingat bang, duit aku tu, tak mungkin aku halalkan. Awak buat berniaga, sok-sok, tak menjadi perniagaan tu, tahu lah.

Aku bukan apa, dah la duit aku dipotong macam tu je, bila aku tanya, dimintanya aku bayar, walhal aku dah tak minat dengan bisnes tu. Tak ke memaksa pelangan untuk support bisnes dia?

Aku tak kisah kalau aku tak kasitau, itu mungkin salah aku. Tapi ini dah melebih, aku diam je tengok perangai kau nih.

Ada ke patut suruh aku support bisnes kau. Salah meniaga macam tu. Pelanggan kena jaga bang. Baru betul cara perniagaan tu.

Hmm. Susah sebenarnya aku nak cakap. Cuma apa yang aku mampu cakap, Tak mungkin aku halalkan wang aku itu, dunia dan akhirat.

Aku sakit hati sebab, aku perlu fikir pasal periuk nasi kau, tetapi kau taknak langsung fikir pasal periuk nasi aku.



1 ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.