Teruja menggunakan hon kenderaan?

Disember 24, 2014
Biasa tak berhadapan dengan pemandu macam ni? Sikit-sikit hon, kadang sampai terperanjat orang kat depan.

Lampu traffic light, baru je hijau, dah tentu akan amik masa sedikit (bukan lama yer) untuk mengerakkan kan kenderaan, dah di hon nya. Pin! Pin!Kot yer pun, sabar la sekejap. Bukan ambil masa sampai 30minit pun.

Terus terang aku katakan, aku di antara manusia yang tak tahu guna hon. Aku tak pandai guna hon. Kadang sampai kena bising gan wife sebab tak bunyikan hon.

Aku tahu, dalam satu-satu keadaan, hon menjadi sangat penting. Itu tak aku nafikan. Tapi aku memang susah nak tekan hon. Sampaikan wife kasitau, ha, guna hon!

Pernah jugak aku nak tekan hon, tapi tak bunyi, lepas tu aku pelik. Aiks, hon rosak ke? Kenapa tekan tak bunyi? Terkadang aku lupa yang kereta aku ada hon. Ha, sampai macam tu sekali.

Pada aku, bunyi hon semacam sangat bising. Macam menggangu persekitaran. Sebab tu, hospital aman je, sebab takda bunyi hon ( boleh ke cakap macam ni?)

Itu aku, tetapi tidak pada mereka yang "teruja" menggunakan hon kenderaan. Agaknya mereka suka dengan bunyinya, hinggakan setiap perkara mereka akan gunakan hon.

Hak masing-masing kan? Apa mereka kisah? Aku cuma meluahkan apa yang aku rasa di dalam diri aku.


4 ulasan:

  1. tak suke pemandu mcm nie.. tp kalau nak merasa kene hon selalu try drive kat Penang.. mmg stress giler.. huhu

    BalasPadam
  2. sy ni bukan kategori suka bunyikan hon sesuka hati..tapi kalo org lembap sgt mmg sy bunyikan hon..

    sy pnh gak kena hon kat trefic lite, pdhl baru hijau kot.ttbe org belakang dah hon..time tu sy baru nk gerakkan kereta.mmg hangin btl dgn org mcm ni.

    BalasPadam
  3. saya jarang guna hon..kalau guna just light2 je untuk pemandu kereta "besar" yang selalu cantas tak bagi signal..perghh memamg hangin..bajet kete kecik ni bawak 90km/j macam siput yang berjalan apa..

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.