Penyanyi terhebat di dunia.

April 01, 2015

Tips menyanyi dengan baik

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera.

Siapakah penyanyi terhebat di dunia? Apakah tips menyanyi dengan baik? Sebenarnya, entry ini langsung tidak menceritakan siapa penyanyi terhebat di dunia. Sebabnya, aku sendiri pun tak tahu siapakah penyanyi yang dimaksudkan tu.

Cumanya ianya sekadar perkongsian dari mata aku sendiri. Baik, siapa yang aku maksudkan ni? Mereka adalah penyanyi yang menjadikan bilik air atau tandas sebagai medan lontaran suara lemak merdu mereka.

Ha! Rasanya mereka tu termasuklah diri aku sendiri kot. Hahahaha. tapi itu dulu. Waktu aku muda remaja trang tang tang. Sekarang tak lagi. Kang aku dok sedap menyanyi dalam bilik air, apa pula kata anak aku kan? Hehehehe.

Sebenarnya, aku nak bercerita perihal pekerja di syarikat aku bekerja sekarang. Rasanya, beliau betul-betul menjadikan syarikat ini sebagai rumah keduanya. 

Selalu juga aku perhatikan rakan sekerja aku ni. Kalau dia masuk tandas, pasti akan diiringi bermacam-macam lagu yang dipasang melalui handphone dia yang besar sehingga menutup sebahagian muka tu.

Pernah sekali aku ada dalam tandas, betul-betul waktu dia pun ada kat dalam tandas tu. Situasi aku waktu tu, dah macam dekat konsert besar! Seperti berhadapan dengan penyanyi terhebat di dunia!

Rasanyanya, volume handphone dia dah tahap maksima dah + dengan suara dia! Adoi! Bang, dah macam konsert dah bang. Kalau 1 lagu ok la jugak kan. Ni dah macam complete 1 album dah!

Yang buat aku pelik adalah, dia boleh menyanyi macam tu sekali. Hamboi, betul punya feel ek? Lepas tu, tak lenguh ke kaki tu mencangkung lama-lama bang? Hahahahaha.

Tapi, perasankah anda, mereka yang suka menyanyi di dalam tandas ini, akan bernyanyi sepenuh hati dan bersungguh-sungguh? Rasanya, siap dengan tangan dan memek muka. Kot.

Inilah tips menyanyi dengan baik. Mungkin juga suatu keadaan yang terbaik di dalam melatih vokal suara di dalam perjalanan menjadi seorang penyanyi terhebat di dunia. Mana tahu kan?

Tetapi, janganlah menjadikan tandas di syarikat sebagai ruang untuk anda melontarkan suara merdu anda tu. Sebabnya mudah jer, ia adalah milik semua orang. Mungkin ada yang menyukai suara anda, tapi pasti ada yang tak suka. Kan?

Jadi, inilah di antara tips menyanyi dengan baik di dalam bergelar penyanyi terhebat di dunia. Hahahahha. Nak percaya boleh, taknak pun takpe. Hehehhehe. Daa~


5 ulasan:

  1. Balasan
    1. Dia dapat release tension, kita yang dengar ni, lagi bertambah tension. Hahahha

      Padam
  2. hahahahahaaa... nak masuk Kilauan Emas kot... ke nak masuk audition AF tak lama lagi...
    Ejoy kena bawa kapas banyak2 la... :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha. Kapas? Kang orang cakap apa pulak kan, bawak kapas banyak-banyak masuk bilik air. Hehehhe

      Padam
  3. hahah... mungkin tengah praktis kot..huhu... sabo je la.. anis xpernah jumpe org cmtu lagi..hahha

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.