Kata-kata wanita bertudung perihal aurat.

Kata-kata wanita bertudung perihal aurat|ceritaejoy.


Dasyat dan Hebat !! Debat awek tudung VS awek tak bertudung, mari kita baca kisah debat awek bertudung vs awek tidak bertudung ini.

Seorang yang tak bertudung bernma Lia post status pasal isu bertudung di laman sosial FB. Status yang ditulis adalah seperti berikut..."Semua yang tutup aurat tu dah kompom asuk syurga ke?" banyak dapat komen dan like dari kawan yang sebijik macam dia..Tiba-tiba, ada seorang muslimah yang bernama Suri membalas komen Lia tersebut.
Suri: Yang pasti tak tutup aurat kompom masuk neraka.

Lia: Ala..tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak mengumpat orang sana sini.

Suri: Bila iblis tak mahu mengikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, maka dia menyalahkan perintah Allah itu..katanya "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia..." Samalah dengan tudung, tudung yang disalahkan," pakai tudung tak semestinya baik...bla-bla-bla..."

Li: Macam kau tu bagus sangat nak tegur aku, ntah-ntah kau dulu lagi jahat.

Suri: Tidak ada larangan dari Nabi untuk seseorng yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwa kepada kaumnya. Maksudnya, dakwaan itu satu tuntutan. Selagi awak Islam dakwaan itu wajib..At least, orang yang kita dakwa itu insaf dan bertaubat.

Lia: Weh pompuan...Kau ingat kau jahil sangat ke?? Aku walaupun tak bertudung tapi hati baik!

Suri: Adakah awak mendakwa diri itu mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi yang kononnya mampu menjamim maruah awak tanpa perlu menutup aurat?

Lia: Pakai ketat ke, jarang ke..itu hak aku. Kau tak suka tak payah tengok ok!

Suri: Awak berani jamin ke yang semua lelaki ajnabi mempunyai hati yang suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan dan nafsu?

Lia: Aku rasa aku tak pakai seksi pun. Terpulanglah pada orang yang melihat...so what..??

Suri: Seksi atau tidak..hukumannya tetap berdosa walaupun menayangkan sehelai rambut.

Lia: Ala...tak bertudung pun, aku solat dan puasa macam kau juga..!

Suri: Awak yakin ibadat itu diterima? Awak ykin dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin masuk syurga?

Lia: Suka hati aku la nak pakai macam mana pun. Aku tak susah pun hidup orang lain...

Suri: Awak sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik dan suami menarik mereka ke neraka bersama awak kerana mereka tidak menegur dan mendidik anda.

Lia: Apa yang aku pakai...ini antara aku dengan Tuhan.

Suri: Dalam dunia berani cakap. Berani kat depan Allah nanti cakap macam tu? Lawan perintah Allah neraka tempatnya..

Lia: Bukan aku tak nak tuutup aurat...cuma macih belum sampai seru lagi.

Suri: Mati tak kenal usia. Tak takut ke mati usia muda. Nanti tak sempat nak bertaubat.

Lia: Relak la... Perubahan bukan boleh but terus..kena la slow-slow..

Suri: Boleh ke cakap dekat Malaikat Izrail suru tunggu kejap? LLepak la dulu...jangan ambil nyawa aku lagi...Boleh..?

Lia: Tutup aurat tu bagus tapi tak nak la hipokrit bila buat tak ikhlas.

Suri: kalau begitu, awak sememangnya hipokrit kerana tak ikhlas beragama Islam.

Lia: =.= ok baiiii..................................................

Sekadar renungan kita semua.

4 ulasan:

  1. hahaha..dah kalah la tu...ayat2 daru suri tu memang terbaik..nak pakai tudung tak payah tunggu seru..sebab ianya WAJIB..nak tak nak kena buat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pernah dengar kat 1 ceramah. Ostad tu cakap, nak tutup aurat ni tak perlu tunggu seru, sebab ianya bukan ada dekat zaman nabi muhammad S.A.W, dah beribu tahun dulu dah, umat islam kena tutup aurat. ha.

      Padam
    2. btol tu fida... menutup aurat tu wajib.. tepuk dada tanya iman.. ;-)

      Padam
  2. debat antara org jahil dan berilmu..pastinya yg berilmu akn menang..setiap jawapan mmg tepat!

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.