Header baru untuk blog ceritaejoy.

Julai 25, 2015
Header baru untuk blog ceritaejoy|Akhirnya! Hehehehe. Selepas mencari beberapa tutorial buat banner blog cara mudah, akhirnya aku berjaya juga menghasilkan banner sendiri. Wahahaha. Sebenarnya, tidak ada apa-apa makna pun, sebabnya ianya sekadar perkara kecil pada ramai blogger malaysia, tetapi bagi aku, ianya semacam sesuatu perkara yang besar, lebih-lebih lagi bagi blogger picisan semacam aku ni. Hehehe.

Sebenarnya, banyak juga blog yang aku singgah ni, rata-rata mencadangkan photoscape dan photoshop. Disebabkan komputer aku ni tak boleh nak install application tu, terpaksa la aku mencari lagi kalau-kalau ada rakan blogger yang berkongsikan cara mudah buat banner blog tanpa menggunakan application yang dinyatakan tadi. Alhamdulilah. Ketemu juga  


Selepas berusaha dan mempelajari langkah demi langkah, akhirnya berjaya juga aku hasilkan header baru untuk blog ceritaejoy ni. Tak terlalu sarat sebabnya aku suka yang simple sahaja. Sebenarnya banyak lagi yang boleh diubah dan di tambah, tetapi biarlah dahulu, bila dah terasa bosan nanti, barulah di tambah dengan idea-idea yang lain. Hehehehe.

Baiklah, dah habis bercerita pasal header baru blog ceritaejoy ni, aku nak kongsikan pula cara-cara macamana nak hasilkan header untuk blog korang. Caranya tersangatlah mudah. Korang cuma perlu terbang ke blog ini : sinuhadentist.blogspot.com dan ikut langkah demi langkah seperti yang di ajarkan nuha. Yer. *kredit haruslah di berikan pada beliau, yelah dia yang ajar, takkan aku nak ambil macam tu je, kenalah kongsikan blog beliau pada yang lain juga, kan? hehehe*

4 ulasan:

  1. Tahniah ejoy, segak dah..kak ana punya pun anak buatkan guna excell

    BalasPadam
  2. takpe tuan ejoy.. kecil bagi blogger otai.. besar makna bagi kita...

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.