Bukan mudah menjadi penulis blog.


Bukan mudah menjadi penulis blog|Ya, bukan mudah seperti yang di sangka. Menjadi seorang penulis blog memerlukan idea dan daya kreativiti yang tinggi. Aku sedikit hairan melihat blogger malaysia yang punya momentum kekal di dalam penulisan blog mereka. Mungkin kerana terdapat masa khas untuk mereka menulis.

Penulisan dalam bentuk keilmuan adalah yang paling mencabar. Tapi! Tapi, penceritaan mengenai hal-hal semasa dan peribadi juga bukanlah suatu perkara yang mudah. Seperti aku sekarang, otak aku semacam tepu! Ada pelbagai idea penulisan yang ingin aku ceritakan di dalam blog ceritaejoy ni. Tapi semacam ada perkara yang lebih besar bermain di dalam minda aku sekarang. Baru aku tahu bukan mudah menjadi penulis blog.

Antara masalah yang berjaya aku kenal pasti adalah masalah kejatuhan matawang ringgit terkini. Arghh! Siapa yang tidak tertekan? Apa yang bermain dalam minda aku sejak semalam adalah, jika ianya berterusan, sudah pasti akan memberi kesan kepada aku dan semua orang. Aku hanya memikirkan tentang pinjaman perumahan aku dengan bank merah. 1 tindakan berbentuk kesalahan paling besar di dalam hidup aku.

Aku semacam dah terjerat dalam perangkap hidup aku sendiri. Mungkin cerita pinjaman perumahan dengan bank merah ini akan aku ceritakan dengan lebih luas di dalam entry lain. Yang aku ingin ceritakan sekarang adalah, aku sememangnya tidak mampu menulis jika berada di dalam emosi seperti ini. Dan sememangnya aku sedar bukan mudah menjadi penulis blog.

Aku tak mampu fokus dengan cerita yang ingin aku sampaikan. Kalau aku teruskan juga menulis, dah pasti tiada langsung kaitan dengan cerita yang ingin aku sampaikan. Respek! Dengan blogger malaysia yang mampu kekalkan penulisan terbaik pada blog mereka. Ianya sudah pasti bukanlah sesuatu yang mudah. kan? Bukan mudah menjadi penulis blog

1 ulasan:

  1. Setuju! menulis dalam keadaan minda yang berbelah... memang agak susah.

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.