Blog Reviews : Kejupenyet.

Oktober 30, 2015
http://akukaudansesuatu.blogspot.my/


Blog Reviews : Kejupenyet. Ada 3 nama pada blog ini. Nama pada URLnya adalah akukaudansesuatu. Orait dari url, kita mesti tengok pada header kan? Header nya lain pula, blogbabyshambles. Dan pemilik kepada blog ini adalah kejupenyet. Adakah nama ini merujuk kepada keju yang telah penyet? Jawapan ini hanya ada pada pemilik nama ini ya. hehehe.

Orait. Aku macam ada nampak bayang-bayang korea ni blog ini. Adakah pemilik blog ini juga meminati artis korea? Ayaks! Blog dengan niche LIFESTYLE dan PERSONAL BLOGGER ini banyak berkongsikan perihal diri dan semasa. Berlatar belakangkan warna hitam putih dan kaset. Ahha, kalau di nilai, pemiliknya memiliki jiwa old skool tetapi dengan nilai moden. Itu hanya pandangan mata aku sahaja ya! Hehehe.

Entry terbaru daripada kejupenyet, Renungan Jumaat yang indah. Aku merasakan entry ini ditujukan khas buat seseorang. Ayat kiasan yang diberikan menggambarkan hati dan perasaan manusia bukan milik manusia. Ianya adalah hak mutlak yang maha esa. Aku tak pasti samada ianya merujuk kepada kekasih hati atau orang lain. Kerana, ada bahasanya merujuk kepada seseorang yang dikasihi, sebagai contohnya:


"aku tahu kau impikan hidup berpanjangan di sisi aku"

Tetapi apabila kita melihat kepada ayat ini:


" kehilangan aku nanti mungkin bukan menyedihkan kau sebaliknya menggembirakan.. mungkin bukan membuatkan kau sepi sebaliknya semakin meriah hidup kau nanti.. aku tahu masih ramai yang menyayangi kau selain aku "

Apa pun maksudnya, aku bersetuju dengan kata-kata ini:


"Orang yang kamu sayang juga milik Allah, mereka tetap akan pergi walau dengan cara yang menyakitkan.

Pujuklah hati, bersabarlah"

Semua yang ada disekeliling kita adalah pinjaman. Kita tiada hak untuk mengatakan seseorang itu milik kita termasuklah anak-anak kurniaan yang maha esa. Semuanya hanyalah pinjaman sementara. Sampai masanya nanti, kita akan pulangkan semula apa yang telah dipinjamkan kepada kita. Tidakkah kita patut berasa malu kerana segala yang kita ada hanyalah pinjaman??

Baiklah, jom kita ramai-ramai pakat singgah ke blog kejupenyet di http://akukaudansesuatu.blogspot.my/. Selain daripada mengeratkan ukhwah sesama blogger, kita juga bertukar pendapat dan pandangan. Kan? Jom-jom, cepat-cepat ke sana! ya!

5 ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.