Sedih tanpa sebab?


Pernah tak korang rasa sama macam aku rasa sekarang. Korang rasa sedih tapi taktau kenapa. Tiba-tiba je rasa tu datang. Sama macam aku, pagi ni aku rasa sedih + bosan yang amat, tapi aku tak tau kenapa dan apakah puncanya aku bersifat sedemikian rupa. Pelik! Mungkin ada sesuatu yang akan berlaku pada masa mendatang, mana kita tahu kan? Hmm.


Dari sudut pemikiran positif, aku rasakan, mungkin terlalu banyak yang aku simpan di dalam fikiran aku. Bermacam masalah. Apabila sampai pada hadnya, inilah jadinya, makan diri. Sebab apa aku cakap macam ni, sebabnya aku pernah mengalaminya 1 masa dulu. Bila terlalu banyak yang aku pendam dalam diri aku ni, bila sampai ke tahap aku tak mampu nak tanggung, ia makan diri. Hmm.

Dari sudut agama, mungkin aku dah terlalu jauh daripada yang maha esa. Aku terlalu memikirkan dunia. Hingga lupa kepada semua perkara di sekeliling aku. Semuanya kerana aku perlu memikirkan ekonomi keluarga yang memaksa aku melebihkan banyak masa aku kepada kerja. Anak-anak, isteri dan juga yang maha esa, terlalu sedikit masa yang aku luangkan untuk mereka. Allahurabbi.

Harini, aku sedih tanpa sebab.

1 ulasan:

  1. kadang2 ada juga rasa macam tu.... bila time moody datang..

    pstttt.. terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #19 dan blog ini tersenarai dalam http://www.mialiana.com/2015/10/senarai-url-blog-19.html

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.