I'm back!


Yeah! Assalamualaikum dan salam sejahtera semuanya! hehehe! Rindu aku tak? Wahaha. kot-kot la kalau ada yang rindu. Hmm, lama tak jenguk blog ceritaejoy. Yelah, aku jer yang menghiruk-pikukkan blog aku ni, jadinya, bila kita senyap, blog pun akan jadi senyap la kan? hehehe.

Baik! Aku nak ucapkan happy deepavali kepada penganut agama hindu dan kepada rakan-rakan india aku. Hmm, inilah kelebihan hidup di malaysia. Kita hidup berbilang kaum, jadinya, pelbagai perayaan yang boleh kita raikan. Cuti pun banyak. Bolehlah pergi melancong. hehehe.

Juga nak kasitau, sekarang ni musim hujan. Baru-baru ni, ada kes Tanah Runtuh Cameron Highland. Semalam, kes Tanah Runtuh Di Malaysia berlaku lagi di jalan genting sepah. Jadinya, kepada pemandu yang kerap berada di jalan raya, sentiasa berwaspada dengan keadaan sekeliling anda ya! Terutamanya yang kerap menggunakan laluan berbukit. Sentiasa peka dengan amaran pihak berkuasa.


Hmm. Yang sebenarnya, penat aku masih tak habis lagi. Sebabnya, kerja aku masih belum sempurna. orang kata, ini baru "stage pertama". Ada banyak lagi "stage" sebelum aku boleh cakap, kerja aku dah siap. Macam yang pernah aku cakap sebelum ni, bukan mudah nak penuhi permintaan orang. Macam-macam yang kita kena buat. Bila kita buat A, ada orang minta B. Bila kita buat B, ada pula yang minta C. Jadinya, 

Orait! Sementara aku ada kesempatan menjengak dan bertanya khabar kepada rakan-rakan blogger malaysia dan dunia keseluruhannya, Aku ada task yang perlu aku buat, antaranya adalah:

1. Siapkan kerja "review blog" rakan-rakan yang dah sertai segmen yang aku buat. Terima kasih kepada semua rakan-rakan yang join.

2. Blogwalking. Owh! Rindu aku dengan rakan-rakan blogger yang lain.

3. Join segmen rakan-rakan lain. Ini antara yang aku paling suka. Selain ada harapan menang hadiah, boleh juga tambah rakan-rakan baru. Hmm, kat sini aku nak cakap sikit la, bukan nak marah, cuma nak luahkan sikit je.

Ada rakan-rakan blogger ni, mereka minta kita untuk jadi rakan mereka. Ala, kalau pada aku, benda biasa je, tak kena bayar pun. Tapi, ada dari mereka-mereka ini, tak pula melakukan perkara yang sama. Hmm, aku tak pasti mengapa dan kenapa. Mungkin mereka merasakan diri mereka berada di dalam kelas tersendiri, dan oleh yang demikian, hanya blogger-blogger tertentu sahaja yang mereka add.

Kata orang kedah, biaq pi kat depa lah. Nak sombong ka, apa ka. Yang penting kita jangan buat perkara yang sama. Kan? orait! Puas dah dapat cerita dan jenguk blog ceritaejoy ni. Semoga aku ada kesempatan untuk menyiapkan task-task yang aku sebutkan tadi. InsyaAllah. See ya!

2 ulasan:

  1. Salam...
    Pernah jugak terfikir benda yg sama..
    tapi xpelaaa....yg penting ikhlas :)

    BalasPadam
  2. Siapa nak kawan dengan Bonde, InsyaAllah terima...
    mehlah berkawan...

    www.bondezaidalifah.com

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.