Dah seminggu lebih sakit pinggang.

Jun 09, 2016
www.ceritaejoy.com

Dah seminggu lebih sakit pinggang|Masuk hari ni, dah seminggu lebih pinggang aku sakit. Tak pernah rasanya sakit pinggang lama macam ni. Duduk pun sakit, bawa motor pun sakit, berjalan pun sakit, baring tegak pun sakit. Adoi! Rasanya macam ada yang tak kena dengan pinggang aku ni.

Aku tak pasti, aku ada angkat benda berat ke tak? Rasanya macam takda pun. Tapi kenapa sakit sangat pinggang ni. Serius sakit. Nak dukung anak pun mengaduh. Sampaikan anak sulung aku, di bahan nya aku balik. Aku suruh dia ambil air untuk aku. Dia bangun sambil pegang pinggang, aduh sakit pinggang. Huh?

Aku bukan tak nak periksa dekat doctor. Ini kalau check doctor ni, boleh dapat cuti rehat sebulan ni. hahaha. Aku ingat lagi, dulu la, dulu. Aku pernah cuti lama, lama sangat, sebabnya sakit pinggang ni lah. Tapi bosan juga, sebab duduk rumah je. Yelah, nak berjalan sakit-sakit ni, bukan seronok pun. Kan?

Kerja aku sekarang memang lebih kepada kerja pejabat. Memang dari pagi sampai ke petang duduk atas kerusi je. So, bila sakit pinggang macam ni, aku suspek, mesti berpunca daripada cara duduk yang salah. Eh, jangan tak tahu ya! Ramai pekerja di pejabat yang kena sakit pinggang tau. Kebanyakkan yang kena tu adalah dari kalangan mereka yang duduk diam sahaja, dari pagi ke petang.

Duduk atas kerusi ni, kalau tak kena dengan caranya, memang boleh beri penyakit tau. Sebab tu lah, ada beberapa bentuk senaman yang boleh kita buat apabila berada di atas kerusi kerja kita. Tak kurang juga, ada yang letak “protection” pada kerusi mereka, semuanya untuk memastikan mereka duduk dengan betul.

Tapi kan, aku macam sedikit pelik. Biasanya, kalau letak minyak, dah takda dah sakit pinggang ni. tapi kali ni macam lama pulak. Hmm. Aku dah plan dah. Sabtu ni nak pergi mengurut. Ada seorang tukang urut dekat area padang jambu Melaka ni. Orang lama. Dia mengurut bagus. Lelaki, perempuan, anak kecil, semua dia urut. Alhamdulilah. Baik sakit tu. Semoga dipermudahkan.

10 ulasan:

  1. cuba guna biobax... pelega paling cepat untuk sakit pinggang ke, sakit urat ke, tersalah urat... tengah top produk ni sekarang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. biobax? baru 1st time dengar..ok2..nanti cuba cari yer..thanks..

      Padam
  2. ejoy, kak ana pun alami sakit belakang ni lama dah, buat tak tahu je bertahan selagi mampu, last2 dua minggu lepas sakit paling kuat letak minyak panas pun tak jalan. kena juga rujuk hospital,buat mri doc sahkan slipped disc. sekarang kak ana kena jalani fisio terapi.. buat check up kay.. jangan biarkan :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah..member2 pun ada kasitau benda yang sama jugak..hmm, rasanya nak kena check juga ni..

      Padam
  3. cuba pakai ubat batook ori..nad haritu skit pinggang pakai minyak ni selesa sikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. owhh..ubat batook..macam pernah dengar..ok2..nanti saya cuba cari..

      Padam
  4. Tanda kekurangan kalsium atau pun angin berkumpul dekat dengan tulang tu. Ummi pun baru-baru ni rasa macam tu. Pergi berurut, tukang urut kata angin banyak angin berkumpul. Dia pelawa untuk berbekam sekali, tapi Ummi plan muungkin lepas raya kot nak berbekam tu.. hehehe...
    Lepas tu, Ummi makan Ostematrix double dosage sehari skrg dah ok dah..alhamdulillah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah..esok plan nak mengurut..betul tak tahan sakit dia ni..hmm

      Padam
  5. assalam.. tau tak alamat umah tukang urut kt padang jambu ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumusalam.. alamat tu saya tak tahu, cuma rumah je tahu. dekat area roundabout padang jambu tu, masuk taman yang ada kedai runcit. lorong pertama. rumah dia ada pokok anggur dekat bahagian depan. sebelah rumah corner lot.

      Padam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.