Diantara Baju raya moden atau Baju Raya Tradisional.

Jun 16, 2016
www.ceritaejoy.com

Diantara Baju raya moden atau Baju Raya Tradisiona| Baru-baru ni, bawa orang rumah berbelanja baju raya. Rasanya, setelah bertahun lamanya kami mendirikan rumah tangga dan kini mempunyai sepasang anak, barulah kini aku belikan baju raya sedondon. Hahaha. Tak pasti kenapa, tapi sebelum-sebelum ni, memang pakai baju raya lain-lain. Aku tetap dengan baju raya yang lama.

Orang lelaki *mungkin tak semua lah* memang macam ni kut. Mereka tak excited sangat macam orang perempuan. Asal ada cukup. Kalau yang tahun-tahun sebelum ni boleh pakai, kami pakai je. Dan suka aku nak cerita, yang aku masih menyimpan baju melayu yang di beli oleh arwah mak aku pada tahun 2001!

Kalau kira-kira, dah 15 tahun baju tu. Masih elok dan masih boleh di pakai. Orang dulu-dulu kan, suka beli baju besar-besar. Mungkin inilah antara penyebabnya. Bayangkan kalau semua orang buat macam aku ni. Pakai baju yang sama bertahun lamanya, mesti tak laku baju-baju raya moden ni kan? Hahahaha.

Orait! Jom bercerita mengenai, Diantara Baju raya moden atau Baju Raya Tradisional, yang mana satu menjadi pilihan utama korang? Kalau aku, pilihan aku dah tentulah baju raya tradisional. Dan aku lebih suka jubbah sebenarnya. Senang. Tak payah pakai seluar. Hahaha.

Tapi kalau kita tengok fesyen zaman sekarang ni. amboi! Macam-macam. Mungkin disebabkan orang zaman kini lebih menyukai sesuatu yang baru! Sesuatu yang luar dari konsep biasa orang kita. Atau sekadar mengikut-mengikut sesuatu trend?

www.ceritaejoy.com

Baju raya hipster.


Rasanya ini yang paling trend kot sekarang ni. Kalau diberi peluang, sungguh aku tak nak cuba. Hahaha. Macam tak kena pulak dengan tubuh badan aku. Dan kebiasaannya, mereka yang memilih baju raya hipster ni, terdiri daripada mereka yang top-top. Macam artis ke, top dekat laman sosial ke, top dekat kolej atau university ke mahupun top dekat kawasan penempatan mereka.

Ada pulak, baju raya yang ada tali pinggang. Itu aku kurang jelas. Mungkin kegunaannya untuk “menampakkan” tubuh di pemakainya. Tapi ada bagusnya tali tu boleh adjust. Yelah, waktu beraya nanti, banyak makanan sedap-sedap. Bila dah kenyang, perut pun makin membesar, jadinya, bolehlah longgarkan ikatan tali tu. Eh! Yeker? Hahaha.

www.ceritaejoy.com

Baju raya sado.


Ini aku kurang pasti dah ada ke belum. Kalau Jubah Pahlawan Jubah Sado tu ada lah! Viral kot! Bukan dekat malaysia je orang pakai tau, orang luar Negara pun ada yang order jubah pahlawan tu. Itu cerita pasal jubah. Tapi ni, ada ke baju raya sado? Ke aku je yang tak tahu?

Apa pun, zaman sekarang ni memang extreme. Peniaga-peniaga dah tak boleh jual produk yang sama sahaja. Mereka perlu jadi lebih kreatif dan inovatif! Ehehe. Dan atas alasan itulah, kenapa banyak fesyen-fesyen menarik mahupun pelik! Wujud dalam pasaran malaysia. Semuanya hanya kerana ingin mencari kelainan.


Tak kisahlah pasal tu. Pilihan aku tetap pada Baju Raya Tradisional. Bagaimana pula dengan korang?

2 ulasan:

  1. Baju raya sado tu please la T_T tak cantik langsung! Yes sam mcm abng and abah ain! Tiap2 tahun pakai baju lepas2 je. kiteorang yg perempuan ni je tiap2 tahun beli :p biasa lah perempuan. hehe

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.